T:018 251 6577

blog

Onze kijk op actuele zaken

Prettig geregeld

vrijdag 16 januari 2015, 09:45:33
Auteur: Nico van der Does
Kent u het nog? Die comedyserie Prettig Geregeld met Peter Faber en Anne Will Blankers in hun grote herenhuis. Een grappig verhaal over huisman Joris, zijn vrouw lerares Hanna en hun onderhuurder Hassan. Er gebeurde vaak de meest onverwachte dingen, waardoor hilarische toestanden ontstonden. Maar aan het eind van elke aflevering was alles weer goed en 'prettig geregeld'. Genoot u er ook zo van?

Maar hoe zit dat in uw onderneming? Zijn daar de onverwachte zaken of grote veranderingen ook prettig geregeld, als die zich zouden voor doen?

Ik wil u een aantal voorbeelden noemen uit de praktijk van onze inkomens- en risicoadviseurs.

Stel, u wordt onverwacht arbeidsongeschikt. Is dan de continuïteit gewaarborgd en blijft uw inkomen op een aanvaardbaar peil? Zo nee, dan kan dit grote financiële en emotionele problemen tot gevolg hebben. Ook in geval van pensionering blijkt soms dat het inkomen lager wordt dan oorspronkelijk verwacht, zeker als sprake is van een pensioenvoorziening in eigen beheer.

Of er breekt brand uit. Jaarlijks gebeurt dat in Nederland zo'n 40.000 (!) keer. Als dit u zou overkomen, is het uiteraard essentieel dat er goede verzekeringen zijn afgesloten voor de schade aan uw bezittingen, maar ook voor de opvang van de kosten om uw bedrijfsprocessen door te laten gaan. Maar hoe zit het dan met alle 'kleine lettertjes' in de polissen?

En dan uw personeel. Om bij calamiteiten de kosten beheersbaar te houden is het belangrijk dat er sprake is van goed verzuimbeleid. Denk hierbij aan de arbodienst, de verzuimverzekering en een goede risico-inventarisatie.

Het bovenstaande is wellicht aanleiding voor u om de risico’s in uw onderneming nog eens op een rijtje te zetten. Ik hoop dat u dan tot de conclusie komt, dat het bij eventuele calamiteiten goed en prettig geregeld wordt.

BLOGS onze kijk op ondernemen en de ondernemer

Blog

- 1957

- Succes

- Hans

Nieuws blijf op de hoogte van het laatste nieuws

Aftrek dieetkosten

donderdag 16 mei 2019, 01:05:00

Non-concurrentiebeding in tijdelijk contract

donderdag 16 mei 2019, 01:05:00

Afzien van vergoeding door vrijwilliger

donderdag 09 mei 2019, 01:05:00

Fictieve erfrechtelijke verkrijging woonhuis

donderdag 09 mei 2019, 01:05:00

Werkgeversservices

Ons team gespecialiseerde medewerkers houdt zich graag voor u bezig met alle mogelijke werkzaamheden op het gebied van salarisadministratie en personeel. Ook voor advies en begeleiding bij reorganisaties, Arbowetgeving en ontslag kunt u bij ons terecht.

Accountants en Belastingadviseurs

Samen met u gaan onze gecertificeerde specialisten doelgericht op zoek naar de beste resultaten voor zowel de onderneming als de ondernemer. Daarbij opereren we met korte lijnen en op hoog niveau.

Assurantie- en Inkomensadviseurs

Verzuimregelingen, arbeidsongeschiktheidsverzekering, pensioenplanning, productaansprakelijkheid. Door uw risico’s te beheersen, kunt u zorgeloos doen waar u goed in bent: ondernemen. De kracht van uw onderneming ondersteunen en versterken is onze missie. Uiteraard zijn wij in bezit van de WFT-vergunning.

Ondernemersadvies

Beleidsadvies, bedrijfsopvolging of of uw dagelijkse beslommeringen. Werkend vanuit onze bedrijfsfilosofie – als ondernemers zoals u – zoeken we gezamenlijk naar het beste antwoord.

Accountants en Adviseurs

Voor de beste resultaten voor uw onderneming en u als ondernemer zijn we met ons team continu in touw. Beleidsadvies, pensioenplanning, salarisadministratie, personeelszaken, bedrijfsopvolging, audits, risicoadvies, inkomensadvies, financiƫle planning, etc.

Vestigingen

Reeuwijk

Buitenomweg 15
2811 BM Reeuwijk
Postbus 133, 2810 AC

T: 0182 516 577
F: 0182 527 063
E: info@vanderdoes.nl

Krimpen a/d IJssel

Zwanenkade 146
2925 AV Krimpen a/d IJssel

T: 0182 516 577
F: 0182 527 063
E: info@vanderdoes.nl

Terugbel service

Laat uw gegevens achter en wij bellen u zo snel mogelijk terug!
  • Naam *
  • Telefoonnummer
  • Onderwerp/Contactpersoon