T:018 251 6577

blog

Onze kijk op actuele zaken

Ziek, zwak en misselijk

maandag 13 april 2015, 13:11:08
Auteur: Nico van der Does
Als werkgever zult u het wel herkennen. De zorg als één van de medewerkers zich ziek meldt. Welke aandacht moet je die werknemer geven? Is alles verzekeringstechnisch wel in orde? En vooral ook; hoe ga je intern om met alle organisatorische gevolgen als iemand langdurig uitvalt?

Binnen onze afdeling Inkomens- en Risicoadvies krijgen we regelmatig met deze vraagstukken te maken. De gevolgen kunnen immers groot zijn als iets niet goed is geregeld. En het valt zeker in het MKB niet altijd mee om overal zélf goed op te letten. Door de korte lijnen met onze klanten, maar anderzijds ook door de goede contacten met de verzekeringsmaatschappijen, kan voor iedereen een oplossing op maat worden geboden.

Uiteraard gaat het er niet alleen om dat zaken preventief goed zijn geregeld. In voorkomende gevallen verdient ook de zieke medewerker aandacht. Het is immers bekend dat aandacht bevorderlijk is voor een snelle terugkeer op de werkplek. Als werkgever heb je daar echter niet altijd de goede gelegenheid voor. Soms ontbreekt de tijd en soms kan een gesprek tussen werkgever en werknemer emotioneel beladen zijn. Zeker als de werkomstandigheden een rol spelen bij het ziek-zijn. In dergelijke situaties kan een goede arbodienst bijstaan. Belangrijk daarbij is dat de betreffende arbodienst past bij de onderneming, is onze ervaring. Zowel wat aanpak als wat grootte betreft. Het is echt waar: korte lijnen kunnen soms wonderen verrichten. En een wonder is soms noodzakelijk om de medewerker weer gezond aan het werk te krijgen.

BLOGS onze kijk op ondernemen en de ondernemer

Blog

- 1957

- Succes

- Hans

Nieuws blijf op de hoogte van het laatste nieuws

Nieuwe regeling verdeling pensioen bij scheiding

donderdag 13 juni 2019, 01:06:00

Scholingsaftrek wordt subsidie

donderdag 13 juni 2019, 01:06:00

Wet arbeidsmarkt in balans

donderdag 13 juni 2019, 01:06:00

Datum einde arbeidscontract

donderdag 13 juni 2019, 01:06:00

Belastingdienst en AVG

donderdag 13 juni 2019, 01:06:00

Werkgeversservices

Ons team gespecialiseerde medewerkers houdt zich graag voor u bezig met alle mogelijke werkzaamheden op het gebied van salarisadministratie en personeel. Ook voor advies en begeleiding bij reorganisaties, Arbowetgeving en ontslag kunt u bij ons terecht.

Accountants en Belastingadviseurs

Samen met u gaan onze gecertificeerde specialisten doelgericht op zoek naar de beste resultaten voor zowel de onderneming als de ondernemer. Daarbij opereren we met korte lijnen en op hoog niveau.

Assurantie- en Inkomensadviseurs

Verzuimregelingen, arbeidsongeschiktheidsverzekering, pensioenplanning, productaansprakelijkheid. Door uw risico’s te beheersen, kunt u zorgeloos doen waar u goed in bent: ondernemen. De kracht van uw onderneming ondersteunen en versterken is onze missie. Uiteraard zijn wij in bezit van de WFT-vergunning.

Ondernemersadvies

Beleidsadvies, bedrijfsopvolging of of uw dagelijkse beslommeringen. Werkend vanuit onze bedrijfsfilosofie – als ondernemers zoals u – zoeken we gezamenlijk naar het beste antwoord.

Accountants en Adviseurs

Voor de beste resultaten voor uw onderneming en u als ondernemer zijn we met ons team continu in touw. Beleidsadvies, pensioenplanning, salarisadministratie, personeelszaken, bedrijfsopvolging, audits, risicoadvies, inkomensadvies, financiƫle planning, etc.

Vestigingen

Reeuwijk

Buitenomweg 15
2811 BM Reeuwijk
Postbus 133, 2810 AC

T: 0182 516 577
F: 0182 527 063
E: info@vanderdoes.nl

Krimpen a/d IJssel

Zwanenkade 146
2925 AV Krimpen a/d IJssel

T: 0182 516 577
F: 0182 527 063
E: info@vanderdoes.nl

Terugbel service

Laat uw gegevens achter en wij bellen u zo snel mogelijk terug!
  • Naam *
  • Telefoonnummer
  • Onderwerp/Contactpersoon